Fotoverhaal van de week 25: The Automatic

Ik vertel iedere week ’t verhaal achter één van mijn foto’s, een idee van Thomas Pannenkoek. Af en toe zullen dat echt goede foto’s zijn, soms ook wat minder geslaagde exemplaren, maar met een verhaal, dat is de rode lijn. Hier vind je meer info. April 2007. Na maanden te fotograferen in de Ancienne Belgique moestMeer lezen over “Fotoverhaal van de week 25: The Automatic”

Geranium in overvloed

Na de eerste reeks vroege Geraniums – die nu (ongeveer) uitgebloeid zijn – komen nu heel wat andere Geraniums in bloei. De helft in de collage zijn nieuwe planten voor mij. Van de ‘oudjes’ zijn  12, 13 en 20 mijn favorieten vanwege de lange bloei (tot aan de winter). Een deel van de nieuwe planten zijn kruisingenMeer lezen over “Geranium in overvloed”

Laatste jaar?

Toen ik twee jaar geleden de bloemenweide inzaaide, voegde ik er ook een beetje bloemenakker bij. Zo’n akkermengsel bestaat uit éénjarigen, die het eerste jaar voor wat kleur moesten zorgen. De vaste planten en de grassen zijn ondertussen flink gegroeid, zodat zo goed als alle éénjarigen verdwenen zijn uit de bloemenweide. Eén eenzame klaproos en nogMeer lezen over “Laatste jaar?”

Fruitseizoen gestart

Naast de aardbeien en de honingbes rijpen ook de eerste frambozen af.  Ook de vroegste kruisbessen rijpen af (Risulfa) Het begin van het lekkerste seizoen. Ik eet heel ’t jaar door ’s ochtends een potje volle yoghurt met fruit. Over twee weken is dat opnieuw zelfgekweekt fruit! Er staan dit jaar nog enkele nieuwigheden in de tuin, altijdMeer lezen over “Fruitseizoen gestart”