Auteur archief:De Fruitberg
Ondanks de droogte…
Bloemweide/akker
Door het opnieuw uitzaaien van een bloemenakker en tegelijkertijd wat bloemenweideplanten aan te planten, heb ik dit jaar heel wat verschillende bloemen in de nieuwe bloemenweide staan.
Woekeranium
Vorig jaar had ik een geniaal plan. (Vaste) Geraniums aanplanten in de fruitkamer, dan moest ik niet meer wieden. Ondertussen lijken de Geraniums de fruitkamer te hebben overgenomen, het is niet praktisch om door de tuin te stappen om fruit te plukken. Maar ’t is wel mooi zo. En zeg nu zelf, ‘praktisch‘, dat isMeer lezen over “Woekeranium”
Gamandertoorts
Een mooie combinatie, de gamander (Teucrium), gecombineerd met toorts (Verbascum chaixii) . Ook de insecten zijn best tevreden met de combinatie. Nog enkele andere plaatjes uit de tuin: De Acanthus staat opnieuw volop in bloei De Veronicastrums beginnen hier eindelijk iets voor te stellen Geen perfecte foto, maar je kan toch zien dat dit stukjeMeer lezen over “Gamandertoorts”
Ondertussen in de vijver…
staat de Slangenwortel (Calla palustris) in bloei. Net zoals al het andere plantgoed groeit die plant als een speer. Over groeien als een speer gesproken, zoals ik al eerder aangaf, zou Mentha aquatica waarschijnlijk toch nog eens in mijn vijver belanden… Ondertussen staan er drie exemplaren in de vijver. Ik zal wel zien hoe ikMeer lezen over “Ondertussen in de vijver…”
Zweefvlieg
Op de Helenium, die hier weer prachtig bijstaat
Bamboe
De nieuwe scheuten van de bamboe groeien met dit weer flink door. Ik zou het eens moeten nameten, maar sommige scheuten halen wel 50 cm per week. Wanneer de nieuwe halmen zich ontdoen van de beschermende schutbladen, zijn ze op hun mooiste. Zoals op deze foto. De halmen kleuren nadien, onder invloed van licht, veelMeer lezen over “Bamboe”
Puntgaaf
Foto’s van ’t blad van een appelaar en een perelaar in mijn tuin. Dit is zonder ’t gebruik van pesticiden, wel door ecologisch te tuinieren en een verstandige rassenselectie te maken.
Kniphofia kitsch
Ja deze staat ook in mijn tuin. Echt mooi vind ik ze niet, maar op die plek (zanderige, kurkdroge grond en zowat de volle dag in de zon) zijn er niet zo heel veel alternatieven. Na de bloei blijft er een gras-achtige plant over.
